Jak na home office? Aneb zařiďte se levně, rychle a jednoduše
07.08.2022
Dnes už asi neexistuje nikdo, kdo by neznal pojem home office, ať už jen z doslechu nebo z vlastní zkušenosti. Spousta zaměstnanců byla na tento způsob práce odkázána a s tím se vyrojila i potřeba řešit, jak si domácnost upravit k pracovním účelům tak, aby nahradila běžnou kancelář. I když se postupně do kanceláří opět navrátíme, home office s námi už nejspíš zůstane. Jak si doma vytvořit ideální pracovní místo, aby vás to nestálo příliš sil ani peněz?
Pracovní kout vytvoříte i z mála
Mít klidný a pohodlný pracovní kout je pro home office klíčové. Ale ne každý má doma samostatnou pracovnu nebo svůj velký pracovní stůl. Rozhodně to ale neznamená, že byste museli dělat doma velké přestavby, abyste si to své pracovní místo vytvořili. Postačí vám k tomu pár základních věcí.
Stolek na notebook
Pokud patříte k těm, kterým doma chybí dostatek prostoru a nemáte k dispozici klasický pracovní kout, pak by vám mohl pomoci skládací stolek na laptop či tablet. Stolek je navržen tak, abyste si jej mohli položit přes nohy nebo na nižší podložku a nastavit si sklon vrchní desky tak, abyste měli notebook v pohodlné poloze. Takto můžete pracovat i z gauče nebo postele a stolek pak složit a uklidit, aby nezabíral místo v době, kdy nepracujete.
Použít můžete také stojany a stolky, které jsou samostatně stojící a stačí k nim přisunout židli. Tyto stojany mívají vysunutou pracovní plochu, abyste se pod ni s židlí pohodlně vešli. Takový stolek zabere minimum místa a můžete jej postavit prakticky kamkoliv. A jak je to s cenami? Skládací stolky na laptop seženete do 500 Kč, samostatně stojící stojany pak vyjdou jen o něco málo dráž.
Pracovní rozkládací stolek
Další levnou a zároveň skladnou variantou jsou skládací stolky nebo stolky příruční a odkládací. Jedná se o malé kusy nábytku pro jednoho člověka, kam se pohodlě vejdete s jedním notebookem a zbyde místo i na kávu. Tyto stolky mívají různou podobu a stačí je postavit na libovolné místo v bytě, ideálně ke zdi a tam, kde je dostatek denního světla. Můžete si tak vytvořit malý pracovní kout a ke stolku přidat například ještě menší kancelářský kontejner na odkládání dokumentů.
Existují i takové příruční stolky, které jsou pro práci s notebookem nebo tabletem přizpůsobeny a kromě pracovní plochy mají také odkládací prostor a přihrádky na potřebné dokumenty. Tyto typy stolků bez problému seženete za ceny do 1000 Kč.
Židle
Asi nejčastějším problémem, který lidé v souvislosti s home office řeší, je sezení. Pokud totiž potřebujete pracovat několik hodin v kuse tak jako v běžné práci, potřebujete si sednout pohodlně a hlavně zdravě. Gauče nebo postele jsou spíše jen nouzovou náhradou za kancelářská křesla. Pokud ale přeci jen nechcete do kancelářské židle investovat, nemáte na ni místo nebo víte, že ji do budoucna nepoužijete, zkuste při sezení dodržovat několik zásad.
Klasická židle je asi nejlepším řešením a zároveň se vejde i na místa, kde je méně místa. K lepšímu sezení si můžete dopomoci pevnějším polštářem za zády nebo bederní podložkou, která zajistí, že si záda opřete po celé ploše židle, což je při dlouhodobém sezení potřeba (podložky seženete za pár set korun).Vaše ramena by měla být povolena, jakmile položíte ruce na notebook. Ten byste měli sledovat ze vzdálenosti alespoň 45 až 70 cm. Dobrým řešením pro domácnost je i gymnastický míč nebo sedací vak.
Více informací najdete v článku Jak vybrat ideální kancelářskou židli na doma? Vyšší investici oceníte
Osvětlení
Přes den si doma vyberte místo s co nejlepším denním světlem. Většina pracovních koutů bývá proto situována k oknům, která zároveň zajišťují i útulnější prostor, ideálně když se můžete oknem dívat do zeleně. Okno navíc můžete otevřít a zajistit si tak přísun čerstvého vzduchu. Večer pak přijde na řadu lampička. N amalé stolky vám postačí stolní lampičky, ideálně s nastavitelným sklonem světla.
Ideální jsou LED lampičky, například ty, co se dají přicvaknout ke hraně stolu. Existují i lampičky přímo na notebook, které zajišťují možnost pracovat při světle i tam, kde zrovna není moc prostoru nebo kabel do elektřiny. Všechny tyto varianty lze sehnat do 300 Kč.
Odkládací prostory a organizéry
I v domácí kanceláři je potřeba najít si místo na kancelářské potřeby a pracovní dokumenty. Jen s notebookem si obvykle nevystačíte a neustále někam odbíhat do skříně také není to pravé. Při práci je třeba mít klid a vše při ruce. To by vás pak mohlo při častém odcházení od pracovního místa vyrušovat kde co, například neuklizené hrnky od kafe nebo prach na polici a v tu ránu je pracovní morálka pryč.
Určitě se vám bude hodit kancelářský organizér. Ten může mít podobu malého stojánku na stůl, kam roztřídíte propisky, tužky, izolepu, barevné lepíky, kancelářské sponky nebo sešívačku. Stojan zabere minimum místa a přesto budete mít vše přehledně srovnané a na svém místě.
Praktickou volbou jsou také nástěnné kapsáře, které buďto koupíte, nebo je zvládnete ušít sami. Díky pověšení na zeď jsou z hlediska prostoru ultra úsporné a zároveň vytvoří zajímavý a originální designový prvek.
Na uskladnění a organizaci dokumentů je ideální kancelářský kontejner. Jedná se o malé pojízdné skříňky se třemi až pěti šuplíky či přihrádkami, které jsou přizpůsobeny formátu dokumentů a lze je uzamykat. Do domácího prostředí se jedná o ideální řešení. Levnější kontejnery seženete kolem 1200 až 2500 Kč.
Přečtěte si také článek Vybíráme zásuvkový díl neboli kontejner do pracovny
Dekorace
Určitě i v práci zdobí váš stůl nějaké květiny nebo rodinné fotky, tak proč si nezpestřit i home office. Květin není nikdy dost a i malý kaktus na stole určitě udělá parádu. Skvělá je také nástěnka, kam si můžete připíchnout fotografie, ale i nezbytné úkoly, poznámky a podobně.
Nástěnky se prodávají v různých velikostech i dekorech, oblíbené jsou také magnetické tabule, kam lze psát křídou a za pomoci magnetů přidělávat fotky či poznámky. Narazit můžete také na nalepovací tabule. Je to praktické řešení a zároveň i dobře vypadá. Když si svůj koutek uděláte takto podle sebe, určitě se vám tam bude pracovat lépe. A jak se říká, bude to hodně muziky za málo peněz.
Přečtěte si také článek Vzdušné a stylové domácí pracovny – nechte se inspirovat
Text: Eliška Střelková
Foto: Ikea, Pinterest
Článek byl zobrazen 5612 krát.
Diskuze k článku
Nenalezen žádný záznam
Kontextová reklama
Schody na zakázku od českého výrobce
Trepp-art vám nabízí dřevěné a ocelové schody a schodiště na zakázku. Máme za sebou téměř 20 let zkušeností a tisíce realizací po celé Evropě. Digitální zaměření po celé ČR je zdarma.SYSTRA - žaluzie, rolety, markýzy
Český výrobce stínící techniky - dodáváme venkovní žaluzie, screenové rolety, venkovní rolety, interiérové stínění, markýzy a slunolamy. Atypy jsou naše specialita.Dřevěné šperky a bytové dekorace
Výrobky ze dřeva - dřevěné šperky, módní a bytové doplňky, velikonoční a vánočná dekorace. Široká nabídka produktů přímo od českého výrobce.
Další články na téma Domácí kancelář
Jak správně vybrat dětský pracovní stůl a židli?
Děti i studenti strávili za poslední rok spoustu času domácím studiem a řada rodičů si uvědomila, že vybavení pokojů jejich ratolestí není ideální a není uzpůsobené pro dlouhodobé sezení a práci u psacího stolu. O tom, jak zařídit studijní koutek pro dítě, jaký vybrat stůl, židli a další doplňky, jsme se proto poradili s odborníkem.
Pánský pokoj
Jestliže obýváte dostatečně velký byt nebo dům, není určitě od věci zařídit si zvláštní pokoj, kde by člověk mohl odpočívat, věnovat se svým koníčkům a dalším aktivitám. Tedy, jedná se v principu o jakousi zašívárnu, ačkoliv oficiálně to pro všechny bude vždy a zásadně „pracovna“.
Osvětlení v pracovně aneb světlo jako pomocník
Pracovna, kancelář, pracovní kout nebo jen psací stůl s notebookem umístěný na klidném místě v bytě nebo domě je dnes u každého z nás samozřejmostí. A aby se vám dobře pracovalo nebo jen relaxovalo, měli byste dbát nejen na správně umístěný stůl, dobře nastavenou výšku židle či sklon monitoru, ale především na kvalitní a dobré osvětlení pracovní plochy.
Recenze – testovali jsme kancelářskou židli Liftor Active
Do redakce se nám dostala k vyzkoušení ergonomická kancelářská židle Liftor Active se speciální pohyblivou zádovou opěrkou. Vyzkoušeli jsme ji při každodenní práci na počítači a v mnoha ohledech nás překvapila.
Jak si na malém prostoru vytvořit ideální pracovní kout?
Někdy se stává, že každodenní práce nekončí v kanceláři, ale člověk si ji musí odnést i domů. A někteří lidé si naopak práci z domova vůbec neodnášejí, jednoduše pracují tam. V obou případech je ale zapotřebí plnohodnotné a kvalitní pracovní místo, které nabídne vše, co je k práci potřeba. Jak ho vytvořit, i když nemáte doma moc místa?
Jak si chytře zařídit mobilní kancelář?
Pokud patříte k těm, kteří mají možnost využívat tzv. home office, tedy pracovat z domu, nebo jste nuceni se věnovat práci i během své dovolené nebo víkendů na chatě, měli byste vědět, jak si co nejlépe zařídit své mobilní pracoviště tak, aby fungovalo jako vaše standardní kancelář. Uvidíte, že i u moře či na chalupě pak budete vyřizovat pracovní záležitosti jako po másle.
Kancelářské židle a křesla - sedíte zdravě?
Máte doma nebo v práci skvělou pracovní židli a přesto vaše tělo trpí při sezení strnulostí páteře, bolestmi šíje a zad, mravenčením nohou, kyčlí a kostrče nebo křečemi břicha? Víte proč?
Čtečky elektronických knih do postele, na chalupu i na pláž
Patříte mezi vášnivé čtenáře, kteří si čtením zpříjemňují cestování, dovolenou a vyplňují si tím každou volnou chvilku? Určitě jste někdy nechali rozečtenou knihu doma jen proto, že se vám ji jednoduše nechtělo tahat. Tyto problémy dnes už můžete hodit za hlavu. Stačí si pořídit čtečku elektronických knih a strčit tak celou knihovnu do kapsy!